Istoria mistica a cartilor de tarot (Istoria designului jocului)

-

Salutare tuturor si bine ati revenit la Rempton Games. Halloween-ul este aproape aproape, asa ca am decis sa fac un episod tematic special din History of Game Design pentru a vedea una dintre cele mai infricosatoare componente ale jocului de acolo – pachetul de Tarot. Se considera ca acest pachet are asocieri cu magia si ocultismul si multi cred ca aranjarea si interpretarea atenta a acestor carti in moduri speciale poate fi folosita pentru a spune viitorul.

In Istoria actuala a designului jocului ma voi intoarce la originea acestor carti misterioase si mistice pentru a afla de unde provin, cum au fost concepute si daca zvonurile despre puterea magica detin intr-adevar vreun adevar.

Ce este un pachet de tarot?

In America, suntem cu totii in primul rand familiarizati cu un pachet de carti – pachetul de 52 de carti realizat de companii precum Bicycle. Numerele variaza de la As la zece, exista trei carti de fata – Regi, Regine si Valeti, si patru costume – Tresoarele si Spades sunt negre, Inimile si Diamantele sunt rosii. Acest pachet este probabil ceea ce te gandesti cand auzi pur si simplu cuvintele „carti de joc” si este folosit pentru a juca jocuri precum Poker, War, Crazy Eights si Go Fish. Cu toate acestea, s-ar putea sa fii surprins sa descoperi ca acest tip de pachet de carti de joc este doar unul dintre multele care sunt utilizate in mod obisnuit in intreaga lume.

carti de joc germane.jpg

Pachetul despre care am vorbit este pachetul francez si este cea mai raspandita varietate de carti de joc. Cu toate acestea, este departe de a fi singurul. Deck-ul German, de exemplu, are costume de ghinde, inimioare, frunze si clopotei si are doar 32 de carti pentru ca nu includ numerele de la 2 la 6.

In esenta, pachetul de Tarot nu este diferit – este pur si simplu un mod diferit de a defini costumele si valorile unui pachet de carti de joc. Ca si alte pachete, puntile de tarot au de obicei patru costume. Aceste costume variaza oarecum, dar cele mai comune sunt probabil baghetele, sabiile, cupele si monedele. Baghetele pot fi uneori inlocuite cu bate sau bastoane, iar monedele sunt uneori inlocuite cu stele. Fiecare dintre aceste costume are 10 carti numerotate si patru carti de fata. Aceste carti de fata pot varia, de asemenea, – uneori sunt vazuti ca spargatori, cavaleri, regi si regine, alteori sunt Fiul, Fiica, Mama si Tatal.

MajorArcana

Principalul lucru care diferentiaza cartile de Tarot de alte pachete de carti este ca are un set dedicat de „carti Trump” care stau deasupra celorlalte carti. Exista 21 de aceste carti de atu si, in loc de un costum, fiecare dintre aceste carti are nume individuale, de la Numarul 1: Magicianul pana la Numarul 21: Lumea. Exista, de asemenea, 1 carte suplimentara, The Fool, care este o carte speciala cu propriile reguli in majoritatea jocurilor de Tarot. In puntile oculte, nebunul este adesea grupat cu atuurile si i se primeste numarul 0.

Istoria pachetului de tarot

Puncte care seamana cu cartile de joc moderne au fost gasite in Europa de la sfarsitul anilor 1300 si se crede ca au fost aduse acolo dintr-o zona din Egipt cunoscuta sub numele de mameluci. Aceste pachete aveau multe caracteristici recunoscute, inclusiv patru costume de aceeasi dimensiune, care sunt similare cu cartile cu suita dintr-un pachet de tarot.

Cu toate acestea, aceste pachete nu aveau sa devina cu adevarat pachete de tarot pana la mijlocul anilor 1400, cand cartile cu ilustratii alegorice au inceput sa fie adaugate la pachetele standard de carti de joc. Aceste pachete au devenit cunoscute sub numele de Trionfi, care inseamna Triumf, si care a evoluat in cuvantul englezesc Trump. In primele zile, aceste pachete ar fi fost pictate manual si foarte rare si nu au fost gasite seturi complete ale acestor pachete timpurii de Tarot.

Mamluk_kanjifah_cards.png

La fel ca majoritatea cartilor de joc, cartile de tarot au fost si sunt inca folosite in mare parte din Europa pentru a juca jocuri de carti. Se crede ca puntile de tarot isi au originea in Italia si s-au raspandit in mare parte din Europa. Pe masura ce se raspandeau, puntile erau adesea modificate de diferitele regiuni, la fel ca si regulile jocurilor jucate. Exista multe varietati de jocuri de tarot jucate in Europa in zone precum Italia, Franta, Germania si Elvetia si, desi toate au mici diferente, multe dintre reguli sunt aceleasi. Desi aceste jocuri nu s-au prins niciodata in partile vorbitoare de limba engleza ale lumii, ele sunt inca jucate pe scara larga in multe tari, in special in Italia si Franta.

Cum sa joci un joc de tarot

Pentru a demonstra cum sunt jucate jocurile de tarot, voi folosi exemplul tarotului francez, care este unul dintre cele mai populare jocuri de tarot jucate astazi.

Acest joc foloseste pachetul complet de 78 de carti de tarot – 14 carti din fiecare dintre cele patru culori, 21 de atuuri si nebunul. La fel ca majoritatea jocurilor de Tarot, Tarotul Francez este un joc de luare de trucuri, ceea ce inseamna ca scopul este de a castiga cele mai multe puncte prin captarea cartilor intr-o serie de runde numite Trucuri, de obicei jucand o carte mai mare decat restul jucatorilor.

IMG_0809.JPG

Jocul se joaca de obicei cu patru jucatori si fiecarui jucator i se impartasesc 18 carti. Exista, de asemenea, o gramada separata de carti numita gramada „caine”, care consta din sase carti. Odata ce jucatorii au mainile, jocul intra in faza de licitare. In aceasta faza, jucatorii evalueaza cartile din mana lor si decid cat de increzatori sunt. Exista mai multe tipuri de oferte, fiecare indicand un grad mai mare de incredere in mana.

Jucatorul care castiga oferta este considerat a fi „primitorul”. Beneficiarul incearca sa adune suficiente puncte pentru a-si indeplini „contractul”, ceea ce inseamna sa colecteze un anumit numar de carti cu puncte. Toti ceilalti jucatori sunt apararea si incearca sa-l impiedice pe primitor sa-si atinga obiectivele.

img_0814-scaled-2560.jpg

Ce se intampla cu gramada de „caine” depinde de tipul de oferta facuta de castigator. Daca castigatorul a facut o oferta „push”, i se permite sa se uite la gramada de caine, sa o adauge in mana si apoi sa adauge sase carti din mana sa pentru a incepe teancul de scor. Acest tip de oferta arata cea mai mica incredere. Alte oferte l-ar putea face pe beneficiar sa adauge orbeste gramada de caine la scorul sau, fara a putea sa-l priveasca, sau chiar sa o adauge la teancul de scoruri al adversarului daca crede cu adevarat in mana sa.

Jucatorii conduc pe rand trucurile, iar cel care conduce trucul va incepe prin a plasa o carte pe tabla. Daca acea carte a fost o carte potrivita, jucatorii sunt de asteptat sa urmeze exemplul. Daca un jucator nu poate urma exemplul, poate juca un Trump in schimb. Dupa ce toata lumea a jucat o carte, cine a jucat cea mai mare carte din culoarea principala sau cea mai mare carte Trump, castiga truc si adauga acele carti la teancul lor de scor.

img_0820-scaled-2560.jpg

Odata ce toate mainile au fost jucate, jucatorii numara numarul total de puncte pe care le-au castigat. Fiecare carte are o valoare individuala de puncte – Regii valoreaza 4 ½ puncte, Reginele sunt 3 ½, Cavalerii valoreaza 2 ½, iar Jack-urile valoreaza 1 ½. Toate celelalte carti valoreaza ½ punct. Exceptie este un grup de trei carti speciale numite „Onori”, care consta din Nebunul, 1 din Trumps (care se numeste in mod normal „Magicul”, dar in pachetele franceze se numeste „Micutul”) si 21. a lui Trumps, „Lumea”.

Aceste „onori” speciale nu valoreaza doar 4 ½ puncte (la fel ca un rege), dar sunt si incredibil de valoroase, deoarece reduc numarul total de puncte pe care trebuie sa le aduna pe care il primeste pentru a castiga. Fara nicio onoare, se asteapta ca primitorul sa adune un total de 56 din 91 de puncte posibile. Daca cel care primeste toate onorurile, pe de alta parte, are nevoie de doar 36 de puncte.

Daca cel care primeste mai mult decat suma minima de puncte necesara pentru a castiga mana, diferenta se adauga la scor, iar aceasta diferenta este, de asemenea, scazuta din scorul tuturor aparatorilor. Daca primitorul esueaza, acesta pierde puncte si toti aparatorii castiga puncte. Aceste modificari de puncte pot fi, de asemenea, multiplicate in functie de tipul de oferta care a fost facuta la inceput.

Desi exista multe jocuri diferite care pot fi jucate cu pachetul de tarot, majoritatea urmeaza o formula similara cu aceasta. Diferentele comune includ numarul de jucatori, numarul de carti care sunt incluse in pachet, rolul cartii „Nebun” si detalii despre punctaj.

Lumea mistica a tarotului

Pana acum am discutat in mare parte despre cartile de tarot ca componenta a jocului, dar in multe locuri (inclusiv in Statele Unite) cartile de tarot sunt mult mai cunoscute pentru asocierea lor cu magia si ocultismul. Desi acest subiect este suficient de mare pentru mai multe videoclipuri in sine (si cu siguranta imi poti spune in comentarii daca ai dori sa-l cercetez mai mult in viitor), deoarece aceasta este o istorie a designului jocului, pe care o voi cauta pe scurt de unde provine aceasta asociere cu misticismul si cum a evoluat ea in zilele noastre.

Aproape de la cea mai veche inventie, jocurile de carti au fost considerate instrumente imorale de unii, de obicei datorita asocierii lor cu jocurile de noroc si jocurile de noroc. Jocurile de tarot au fost cu siguranta incluse printre acestea, iar predicile care vorbesc impotriva pacatelor jocurilor de carti pot fi gasite de-a lungul secolelor al XVI-lea si al XVII-lea. Cu toate acestea, aceste predici, in general, nu au vorbit impotriva cartilor Trump in mod specific si nu s-au concentrat pe carti ca instrument de vrajitorie sau misticism.

Lucas_van_Leyden_-_Fortune-Teller_with_a_Fool_-_WGA12921.jpg

Folosirea cartilor de joc pentru divinatie, cunoscuta sub numele de Cartomancy, are referinte care dateaza, posibil, inca din anii 1400 si, cu siguranta, am fost destul de raspandite la mijlocul anilor 1700. In timp ce folosirea cartilor de joc pentru ghicirea poate parea un salt, este de fapt un pas destul de natural de facut. De-a lungul istoriei omenirii, aproape orice avea un element de aleatoriu repetabil, de la zaruri la animale macelarite, a fost folosit pentru ghicirea. Cartile de joc ar fi fost destul de firesc in acest scop, deoarece nu numai ca sunt aleatorii, dar diferitele numere, costume si carti cu chip ar face usoara atribuirea de semnificatii clare si simbolice fiecarei carti.

In mod surprinzator, primele carti folosite pentru Cartomancy au fost de fapt pachetul standard francez, mai degraba decat pachetul de Tarot. Utilizarea pachetului de Tarot pentru Cartomancy dateaza din anii 1780, cateva decenii mai tarziu. De fapt, printre tarile care nu vorbesc engleza, cartile de joc obisnuite au fost cele mai frecvente pachete utilizate pentru cartomantie pana la mijlocul secolului al XX-lea.

Cu toate acestea, adaugarea cartilor Trumps si Fool in pachetul de Tarot il face deosebit de potrivit pentru scopuri de divinatie. Desi este usor sa atribuiti semnificatii cartilor de joc obisnuite, cartile de tarot precum „Roata norocului”, „Omul spanzurat” si „Judecata” sunt atat de evocatoare incat este aproape greu sa NU incercati sa le atribuiti un sens.

AntoineCourtdeGebelin.jpg

Prima inregistrare a cuiva care incearca sa atribuie semnificatii mistice speciale acestor carti dateaza de la un duhovnic francez pe nume Antoine Court de Gebelin in 1781. El a fost primul care a creat o legatura intre cartile de tarot si mitologia egipteana pentru, din cate imi dau seama. , nici un alt motiv decat faptul ca aceste carti erau atat de convingatoare pentru el, incat credea ca trebuie sa aiba o semnificatie mai inalta. El a inceput sa asocieze anumite carti cu figuri mitologice precum Isis si Osiris si chiar a ajuns sa sustina ca cuvantul Tarot a fost derivat din egipteanul antic si insemna „Drumul Regal al Vietii” – un fapt pe care viitorii egiptologi l-au putut gasi. nicio dovada pentru.

In ciuda lipsei de dovezi din spatele afirmatiilor sale, opera lui Court de Gebelin a fost foarte influenta si inca mai coloreaza o mare parte din divinatia tarotului si astazi. Autorii de mai tarziu s-au bazat pe aceasta lucrare, sustinand chiar ca cartile de tarot in sine sunt „Cartea lui Thoth” – o carte mitologica presupusa scrisa de Thoth, zeul egiptean al intelepciunii.

alliette.jpg

Doar cativa ani mai tarziu, Jean-Baptiste Alliette a fost primul care a atribuit semnificatii cartilor in contextul divinatiei, precum si a creat prima societate de tarot si primul pachet de tarot special in scopul divinatiei. Pe langa discutiile despre Cartea lui Thoth, Alliette a creat o serie de alte teorii despre cartile de tarot, inclusiv credinta ca acestea descriu crearea universului si ca primele carti de tarot au fost imprimate pe frunze din aur.

Autorii de mai tarziu au venit cu si mai multe teorii pentru originile si semnificatiile cartilor de tarot. Eliphas Levi, de la inceputul pana la mijlocul anilor 1800, a sustinut ca cartile de tarot erau mai vechi decat Moise, a conectat cele 10 carti numerotate la Sephirot din Cabala evreiasca si a sustinut ca cele patru costume reprezinta numele de patru litere al lui Dumnezeu.

In zilele noastre exista un numar nesfarsit de teorii mistice despre originile si scopul pachetului de tarot, dar in multe dintre ele interpretarile sunt in mare masura aceleasi. O interpretare moderna foarte comuna a pachetului de Tarot, in special Arcana Majora, care consta din cartile Trump plus prost, este cunoscuta sub numele de „Calatoria nebunului”.

Conform acestei interpretari, intregul Arcan Major este povestea nebunului, care reprezinta „omul om”, in timp ce el se indreapta spre iluminare, reprezentata de „Lumea”. Diferitele alte carti reprezinta oameni pe care ii intalneste sau evenimente care au loc pe parcurs.

Share this article

Recent posts

Google search engine

Popular categories

Recent comments